Kokemukseni Inno-Vointi -hankkeen oppimistyöpajasta

Inno-Vointi -projektissa järjestettiin toukokuussa 2012 kaksi oppimistyöpajaa projektiin osallistuville organisaatioille. Julkaisemme sivustolla valikoiman työpajojen tuloksia ja osallistujien lyhyitä kirjoituksia työpajojen kokemuksista.

Kokemukseni Inno-Vointi -hankkeen oppimistyöpajasta 30.5.2012

Koin oloni tosi virkistyneeksi poistuessani Inno-vointi -hankkeen työpajasta. Työpajan aikana ryhmätyöt olivat hyvin suunniteltuja, johdettuja ja tuloksellisia. Päivän aikana keskustelu oli vilkasta ja ajatuksia herättävää.

Vahvistusta saivat ennen kaikkea ajatukset asiakkaiden mukaan ottamisesta entistä tiiviimmin suunniteltaessa uudenlaista lähestymis/toimintatapaa suurten ja kansainvälisten asiakkaiden kanssa (syvennetty asiakasyhteistyö).

On hienoa, että myös Verohallinto voi olla mukana rakennettaessa julkiselle sektorille johtamismallia, joka ottaa mukaan paitsi asiakkaat myös työntekijät. Kun toiminnan painopistettä siirretään kohti asiakaslähtöistä ja asiakaskohtaista toimintatapaa, pystytään myös toiminnan vaikuttavuutta lisäämään. Näin myös omistajan edellyttämä tuottavuus lisääntyy.

Julkisen sektorin työntekijän työhyvinvoinninhan on jo erilaisten tutkimusten ja mittausten mukaan todettu lisääntyvän, kun työntekijälle annetaan mahdollisuus vaikuttaa omaan työhönsä. Työhön sitoutumista ja luovuutta lisätään innovatiivisten käytäntöjen avulla, kuten työpajan aikana todettiin.

Nyt vaan toivotaan hankkeelle menestystä tämän tärkeän työn loppuun saattamisessa.

Samalla toivotan kaikille levollista kesälomaa ja sen jälkeen innovatiivista loman jälkeistä aikaa.

Kaisa Welin, linjajohtaja
Verohallinto/Konserniverokeskus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *